> Aktualności > Razem w kierunku europejskiej szkoły

Kurs  „All Children Are Special” w Maladze

erasmus

W kursie wzięło udział 8 nauczycieli Instytutu Głuchoniemych w Warszawie : p. Agnieszka Bajewska-Kołodziejak, p.Marta Kalinowska, p.Agata Pastuszka, p. Małgorzata Skuza, p. Jakub Strój, p. Aleksandra Strzelczyk, p. Tomasz Wardziak, p.Aneta Wziątek. Kurs z uwagi na udział w nim osób niesłyszących był tłumaczony na polski język migowy przez nauczycieli Instytutu Głuchoniemych.

Uczestnicy w ramach kursu:

  • poznawali metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • poznawali wady i zalety integracji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uczniami ze szkół ogólnodostępnych,
  • poznali jak ważną rolę pełni współpraca rodziców dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z nauczycielem uczących ich dziecko,
  • wspólnie pracowali nad tym jakie można wprowadzić zmiany podczas zajęć, aby praca  nauczyciela z uczniem była bardziej efektywna.

W ramach kursu uczestnicy mieli możliwość dyskusji na różne tematy m.in. jakie metody oraz innowacje mogliby wprowadzić w swojej palcówce, w której uczą się tylko dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi .

 

Razem w kierunku europejskiej szkoły

 

„Razem w kierunku europejskiej szkoły” to projekt realizowany w ramach programu Erasmus +, sektor Edukacja Szkolna, Akcja KA1. Ma on na celu podniesienie kwalifikacji metodycznych i językowych nauczycieli Instytutu. Głównymi odbiorcami projektu jest 18 nauczycieli, którzy wezmą udział w 7 szkoleniach zagranicznych:

  • 5 kursach metodycznych, zdobywając wiedzę w zakresie innowacyjnych metod pracy w szkole,
  •  2 kursach językowych, poszerzając swoje umiejętności w zakresie języka angielskiego.

Projekt to również okazja do wymiany doświadczeń z nauczycielami z Europy, poznania efektywnych metod pracy już wdrażanych w innych placówkach. Dzięki zwiększeniu kompetencji nauczycieli w języku angielskim, będziemy mogli prowadzić kolejne inicjatywy ze szkołami zza granicy.

szkoła dla dzieci niesłyszących

 

 

 

Accessibility