Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
> Aktualności > Zajęcia logopedyczne i wwrd w dobie pandemii

Zajęcia logopedyczne i wwrd w dobie pandemii

 

Zajęcia logopedyczne prowadzone online są wyzwaniem dla nas wszystkich – dzieci, rodziców i logopedów. Wymagają dużego zaangażowania każdej ze stron i są zdecydowanie  trudniejsze do zrealizowania, m.in. ze względu na zróżnicowany dostęp do  sprzętu komputerowego i  do internetu. Nasze doświadczenia pokazują jednak, że przy odpowiednich udoskonaleniach można je prowadzić efektywnie i ciekawie dla dziecka. Oczywiście taka forma zajęć nie zastąpi  bezpośredniego  kontaktu terapeuta – dziecko, jednak  jest interesującą alternatywą w dobie pandemii.  Wymaga od terapeutów większej  kreatywności i  poświęcenia dodatkowego czasu na modyfikowanie pomocy logopedycznych, ale  nagrodą za ten wysiłek są zadowolone dzieciaki, które czynią  niekiedy zaskakujące postępy  oraz  dumni ze swoich pociech rodzice.

 

Potwierdzeniem niech będzie ocena zajęć przez naszych  rodziców: 

” (…)  Mimo ciągłego i stałego kontaktu z nauczycielami i specjalistami nie raz pewnie wszyscy zastanawialiśmy się, jak prawidłowo wykorzystać materiały, które otrzymujemy drogą mailową oraz wskazówki podawane w rozmowach telefonicznych. W naszym przypadku zbawienne okazały się zajęcia online. Choć przyznam, że kiedy padła taka propozycja, nie wierzyłam w powodzenie takich zajęć. Bałam się, że Iga może mieć wielki problem ze skupieniem uwagi w takiej formie pracy, choć nie obce jej są kontakty online z rówieśnikami i rodziną. Jednak już na drugich zajęciach logopedycznych (…).Iga pokazała jak bardzo się myliłam.  Dziś z dumą patrzę na film z zajęć i podziwiam jej skupienie i ciężką pracę, jaką wkłada w te zajęcia zarówno ona jak i pani logopeda.  Dużym ułatwieniem są słuchawki, w które wyposażeni są specjaliści i możliwość przesyłania dźwięku bezpośrednio do aparatów, co pozwala na lepsze skupienie uwagi (…).Polecam wszystkim spróbować i bardziej wierzyć we własne dzieci. One naprawdę więcej mogą i potrafią niż nam się wydaje. Wystarczy dać im szansę.”

 

Podczas epidemii moje dziecko nie traci własnej rehabilitacji.Jest to duże wyzwanie  dla nas, dla terapeutów a szczególnie dla małego dziecka, które spotyka się ze swoimi paniami na online. Terapeuci sprostali tym wyzwaniom i prowadzą zajęcia „inaczej” niż w realu. Dziecko może jednocześnie wykonywać zajęcia bawiąc się przed monitorem ze swoim terapeutą.

Pomysł  jest nowatorski, ale można spróbować i przyzwyczaić się do nowej sytuacji”

„(…) Nie ukrywam, że początki były bardzo trudne (…) Hania musiała oswoić się z taką formą zajęć. (…) Na zajęciach, logopeda rozmawia z dzieckiem motywując je jednocześnie do budowania odpowiedzi a zatem rozwijania mowy. (…) Nie jest to proste z uwagi na ograniczenia jakie stwarza nie tylko sama forma prowadzenia zajęć ale również posiadane sprzęty elektroniczne, które są różnej jakości. Również połączenia internetowe (zapewne obciążenia sieci) bywają niekiedy zawodne. (…) Pod koniec zajęć odbywa się krótki instruktaż dla rodzica – na co należy zwrócić uwagę, jaka forma wspólnej zabawy może okazać się formą świetnej rehabilitacji i ćwiczeń. (…). Na maila lub komunikator dostajemy dodatkowo pomysły aranżowania zabaw z dzieckiem czy ćwiczenia słuchowe, a także karty z możliwością wydruku”

„Dzięki możliwości korzystania z terapii on-line zajęcia nie muszą być przerwane. Dziecko cały czas ma kontakt z terapeutą, kontynuuje program.Dla dziecka naszego dziecka brak bezpośredniego kontaktu ze znanym terapeutą nie jest problemem. W naszym przypadku kontynuacja zajęć przez komunikatory internetowe była fajną zabawą i nowym doświadczeniem. Wykonywanie zadanych ćwiczeń wręcz rozwinęło u Stasia znajomość posługiwania się klawiaturą oraz obsługę programu graficznego wcześniej mu nieznanego”.

Accessibility