Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
> Aktualności > Życzenia Świąteczne – Wielkanocne 2020

ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE – WIELKANOCNE  2020

 

Do wszystkich wychowanków, uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników Instytutu.

Zbliżają się Święta Wielkanocne. Przed nami kilka ostatnich dni do Świąt. Od jutra, od 8 kwietnia rozpoczynają się ferie wiosenne. Będziemy je spędzać w swoich domach, wśród najbliższych, z rodzinami. Chciałbym z serca życzyć wszystkim zdrowia, spokoju, wytrwałości, nadziei na lepsze jutro, spełnienia wszelkich marzeń i łask wszelakich, których pragnienie w dzisiejszych trudnych czasach nas bardzo jednoczy. Wszystkich. Życzę zdrowia i jeszcze raz zdrowia dla Was i dla najbliższych, dla całych rodzin. Mam nadzieję, że epidemia przeminie i w zdrowiu będziemy mogli się spotkać, życzliwie spojrzeć na siebie i serdecznie się wyściskać.

Tadeusz Adamiec

 

Informacja dla wychowanków, uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników IG. To są propozycje, które rozważam.

  • Bardzo proszę o uważne śledzenie oficjalnych informacji dotyczących wszystkiego co będzie działo się po świętach w Instytucie, w Warszawie, w Polsce i na świecie. Myślę, że w najbliższych godzinach, dniach podjęte będą nowe decyzje na poziomie Rządu RP. O decyzjach podjętych w Instytucie będziemy Państwa informować. Ja jestem codziennie w Instytucie i w zależności od potrzeb proszę przesyłać do mnie prośby / pytania mailem na adres; instytutgluch@instytutgluch.pl, smsy na numer telefonu; 602 530 279 lub na dziennik elektroniczny.
  • Nie wiem, kiedy nastąpi taki dzień, że będziemy mogli lub musieli przyjść do szkoły. Przygotowuję się do tego. Po świętach przedstawię Państwu szczegóły. Teraz mogę tylko Państwa poinformować, że w pierwszych dniach – tygodniach po powrocie będziemy pracowali w wewnętrznej wzajemnej izolacji. Na tyle ile jest to możliwe. Rozważam różne opcje. Chciałbym, żeby dzieci z przedszkola uczyły się / bawiły w taki sposób, żeby nie miały najmniejszego kontaktu z uczniami klas I-III/IV Szkoły Podstawowej. Uczniowie klas I-III/IV będą uczyły się w taki sposób, żeby nie mieli kontaktu z przedszkolakami i uczniami klas starszych SP i szkół ponadpodstawowych. Uczniowie klas starszych będą uczyli się w taki sposób, żeby nie mieli kontaktu z przedszkolakami i uczniami klas I-III/IV SP. Ograniczenia będą dotyczyły wszystkich; nauczycieli, wychowawców internatu, pracowników, rodziców, pań i panów z dowozu, absolutnie wszystkich. To, co obecnie jest nasza słabością, mam na myśli architekturę budynku, powinno być nasza siłą. Będzie to wymagało od nas wszystkich samodyscypliny i dyscypliny formalnej, którą narzucę w szczegółowych rozwiązaniach. Każda osoba przychodząca do Instytutu będzie miała sprawdzaną temperaturę. Niezależnie od wieku, roli, w jakiej przychodzi i funkcji.
  • Już dzisiaj mogę powiedzieć, że dzieci przedszkolne będą wchodziły do przedszkola od strony ogrodu i placu zabaw. Uczniowie klas I-III/IV będą wchodzili do szkoły z dziedzińca na pl. Trzech Krzyży w kierunku budynku „C”. Tak jak obecnie. Wejściem po stronie prawej od furtki. Tak samo dzieci młodsze z klas I-III/IV SP mieszkające w internacie.
  • W budynku „A” – gmach główny i B internat po lewej stronie za kolekturą Lotto, będą uczyć się i mieszkać uczniowie z klas starszych SP – od V do VIII klasy i uczniowie klas ponadpodstawowych. Wszyscy starsi uczniowie będą mieszkać w budynku B – od strony lewej. Nawet, jeżeli będzie ciaśniej.
  • Nauczyciele i logopedzi /terapeuci, który będą pracowali z przedszkolakami, nie będą pracowali z uczniami klas szkoły podstawowej I-III/IV. Nauczyciele i logopedzi / terapeuci pracujący z klasami I-III/IV nie będą pracować z uczniami klas starszych i ponadpodstawowych. Nie mogą mieć ze sobą żadnego fizycznego kontaktu w IG.  
  • Generalnie nie mam zamiaru zmieniać planu, ale będą przemieszczenia klas, wychowanków nauczycieli między budynkami. Będzie dostosowanie i ograniczenie wzajemnych kontaktów. Posiłki będą wychowankowie i uczniowie jedli o określonych godzinach z 30 minutowymi przerwami pomiędzy nimi na odkażenie stołówki. Aula będzie wykorzystywana na zajęcia pomiędzy przedszkolem i szkołą podstawową dla klas I-III/IV. Z przerwą na odkażenie. Nie będzie przejścia aulą na zajęcia. Wszystkie rady pedagogiczne będą odbywały się na auli i tylko na auli z zachowaniem dystansu 2 m. Boisko podzielę na dwa boiska. Zamawiam przęsła ogrodzeniowe do tymczasowego podziału boiska. Itd. Szczegóły przygotuję po świętach.    
  • Będą nas wszystkich dotyczyły ograniczenia, ale obserwuję, że jeżeli szybko nie zwalczymy epidemii, jeżeli nie rozpoczniemy normalnej pracy w skali Instytutu, Warszawy, całego kraju i nie wprowadzimy środków, które umożliwią nam wszystkim pracę, to problem epidemii będzie marginalny. Będzie znacznie mniejszy w stosunku do problemów, które pojawiają się już obecnie w gospodarce i ekonomii naszego kraju. Rujnuje się szybko, odbudowuje się długo i z wielkim mozołem. To będzie olbrzymi przyrost problemów. Chciałbym się bardzo, ale to bardzo pomylić.

Tadeusz Adamiec.    

 

Accessibility