Dzień przed egzaminem – uczyć się, czy już tylko odpoczywać? Pani od polskiego zaproponowała uczniom klasy 8a połączenie tych dwóch strategii.
Przez weekend chętni uczniowie – z książkami i kolorowymi zakładkami – przygotowali się do „powtórzenia w terenie” i w poniedziałek wyszli ze szkoły.
Główny temat brzmiał: „Spacer śladami bohaterów Kamieni na szaniec”. Każdy uczeń zaznaczył w książce odpowiednie fragmenty i prezentował swoje wiadomości w poszczególnych miejscach związanych z życiem Alka, Rudego i Zośki. Byliśmy:
– pod pomnikiem Kopernika,
– przy Zachęcie (rozłożone ręce uczniów pokazują jakiej wielkości flagi niemieckie ściągnął Rudy),
– pod Arsenałem,
– na Pawiaku,
– na grobach bohaterów.
Ale powtórzyliśmy też inne zagadnienia. Mijając pomniki Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego pani sprawdziła, co uczniowie pamiętają z ich twórczości.
Napisy (np. na pomniku Kopernika) były okazją do przypomnienia części mowy, odmiany wyrazów, słowotwórstwa. To uczniom podobało się najmniej.
Na koniec, w pięknym parku Krasińskich, ćwiczyliśmy, jak muszą być zbudowane różne formy wypowiedzi, aby zdobyć dużo punktów. Jonatan męczył się
z ogłoszeniem – zaproszeniem innej klasy na podobny spacer – na szczęście argumenty, dlaczego warto przyszły mu do głowy z łatwością. Klaudia przypomina sobie wszystkie elementy pięknego i ciekawego opowiadania
Jeśli na egzaminie uczniom pójdzie tak, jak na tym spacerowym powtórzeniu, to będzie dobrze, czego oczywiście im życzymy