Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych

Terapia integracji sensorycznej (SI)

Terapia integracji sensorycznej (SI) często nazywana jest „naukową zabawą”, bo polega na wykonywaniu przez dziecko pod okiem terapeuty różnorodnych ćwiczeń, zabaw i aktywności angażujących całe ciało i wszystkie zmysły (równowagę, priopriocepcję- czyli czucie swojego ciała, dotyk, wzrok, słuch, smak i węch). Została stworzona przez amerykańską psycholog i terapeutkę zajęciową dr A. Jean Ayres. Założeniem teoretycznym terapii SI jest zależność rozwoju i funkcjonowania człowieka od prawidłowego rozwoju narządów zmysłu i integracji zmysłowej (sensorycznej). Właśnie dlatego jest ona wykorzystywana m.in. w pracy z dziećmi niesłyszącymi i niedosłyszącymi.
Potencjalne efekty terapii:

  • umiejętność przyporządkowywania bodźców płynących ze świata zewnętrznego,
  • postępy w mowie,
  • lepszy rozwój psychoruchowy, poprawa równowagi, koordynacja ruchowa,
  • zdolność do komunikacji swoich potrzeb,
  • łatwiejsza integracja z rówieśnikami,
  • większa pewność siebie.

Zajęcia integracji sensorycznej w naszym instytucie

Zajęcia integracji sensorycznej odbywają się raz w tygodniu w Sali Terapii wyposażonej w specjalistyczny sprzęt tj. podwieszane platformy, hamaki, huśtawki terapeutyczne, liny, drabinki, deskorolki, trampolinę, drobny sprzęt do terapii manualnej i dotykowej, a także pomoce do stymulacji słuchowej, wzrokowej, węchowej i smakowej. 
UDZIAŁ W ZAJĘCIACH, KORZYSTANIE Z KONSULTACJI SPECJALISTYCZNYCH I POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ SĄ BEZPŁATNE.

 

Opracował: Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka Niesłyszącego
Zdjęcia: Mariola Siedlecka

Rekomendujemy też inne formy terapii, stosowane w Instytucie Głuchoniemych. Przeprowadzamy m.in. zajęcia logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Accessibility