Koła pozalekcyjne w IG – dla każdego coś fajnego!
W naszej szkole jest tak dużo różnorodnych zajęć pozalekcyjnych, że każdy chętny uczeń znajdzie dla siebie coś ciekawego!
Zajęcia z krawiectwa działają od września (już o nich pisaliśmy) a dziewczyny tworzą kolejne prace.
O zajęciach stolarskich też już było na naszej stronie. Piły, tokarki, frezarki, pilarki i szlifierki, strugi, oraz dłuta – przy ich pomocy uczniowie wykonali wiele ozdób, np. związanych z Bożym Narodzeniem.
Ale to nie koniec propozycji dla uczniów, którzy chcą rozwijać swoje zainteresowania. W pierwszym semestrze chętni uczniowie mogli uczęszczać na następujące zajęcia pozalekcyjne:
Koło robotyki, które pozwala uczniom rozwijać zainteresowania w dziedzinie nowych technologii i programowania. Podczas zajęć uczniowie budują i programują roboty, poznając podstawy mechaniki, elektroniki oraz logiki algorytmicznej. Działalność koła rozwija kreatywność, umiejętność pracy w grupie oraz przygotowuje uczniów do przyszłych wyzwań technologicznych.
Kółko florystyczne to czas na rozwijanie kreatywności oraz rozbudzenie uzdolnień artystycznych. Uczennice uczą się podstawowych technik pracy z kwiatami: przedłużania ich świeżość i ich czyszczenia. Z odpowiednio przygotowanych materiałów żywych tworzyły bukiety i poznawały tajniki wykonywania różnych kompozycji, które potem zdobiły domy i naszą szkołę. Przed świętami Bożego Narodzenia powstały okolicznościowe stroiki świąteczne.
Otwarte zajęcia plastyczne zapraszają wszystkich uczniów chętnych na ciekawe, indywidualne i grupowe działania artystyczne. Mamy piękną, jasną pracownię, dużo materiałów i narzędzi do różnorodnych prac plastycznych. Można przyjść z własnym pomysłem, można wziąć udział w zajęciach tematycznych. Jesteśmy otwarci i pomocni w realizacji Waszych propozycji i różnorodnych działań. Co komu w duszy gra. Zapraszamy!
Na zajęcia z koła polonistyczno-migowego zgłosili się uczniowie klas 6 i 7. Oglądają ekranizacje lektur i w ten sposób szybciej rozumieją treść książek i w ciekawy sposób lepiej poznają język polski. Pod koniec zajęć rozwiązywanie testu na podstawie oglądanej adaptacji filmowej lektur to nic trudnego!
W ramach koła historycznego uczniowie mają okazję spotkać się z historią „bezpośrednio” tzn. spojrzeć na nią spoza szkolnej ławki. Zajęcia są prowadzone w klasie jak i poza nią. Jeżeli pogoda pozwala uczniowie uczestniczą w spacerach historycznych. Do tej pory byliśmy: np. w Pałacu Krasińskich, na zamku królewskim w Warszawie, na wieży widokowej na starym mieście . Jeżeli pogoda nam nie sprzyja uczymy się grać w szachy lub oglądamy filmy edukacyjne.
Koło tłumaczeniowe pozwala uczniom rozwijać umiejętności tłumaczenia między językiem polskim a polskim językiem migowym (PJM). Uczniowie ćwiczą techniki translacji, pracują z różnorodnymi materiałami tekstowymi i wizualnymi oraz uczą się rozwiązywania trudności tłumaczeniowych. Zajęcia obejmują praktyczne symulacje sytuacji tłumaczeniowych i rozmowy na temat etyki w pracy tłumacza. Koło wspiera również rozwijanie pasji do języka migowego i komunikacji.
W środowe popołudnia na zajęciach z grami planszowymi każdy znajdzie coś dla siebie. Zgodnie ze swoimi zainteresowaniami bądź też z pomocą Pana Maksa pozna nową nieznaną mu dotąd planszową przygodę. Gry strategiczne, karcianki, gry logiczne , warcaby i szachy – w sali 38a mamy tyle możliwości wyboru,
że często mieszamy ze sobą elementy różnych gier i tworzymy własne zasady zabawy. Integracja, zabawa, zdrowa rywalizacja a nade wszystko miło spędzony wspólnie czas – wszystko to dostarczają międzyoddziałowe zajęcia gier planszowych dla młodszych klas.
Koło STEM – w tych dodatkowych zajęciach uczestniczą dzieci z klas 2–6. STEM to angielski akronim oznaczający cztery dziedziny nauki: Science (nauka), Technology (technologia), Engineering (inżynieria) i Mathematics (matematyka). Do tej pory zajęcia koncentrowały się na części „S”, bardziej związanej z przyrodą, zwierzętami i państwami. Dzieci poznawały zwierzęta z różnych zakątków świata – dowiedziały się, gdzie żyją i jak klimat wpływa na ich środowisko, skąd pochodzą różne gatunki, dlaczego są unikalne i jakie pełnią role w swoich ekosystemach. Poznały wiele ciekawostek, np. że najstarszy znany żółw ma ponad 190 lat, a żółwie morskie przemierzają tysiące kilometrów, by wrócić na plażę, gdzie przyszły na świat? Nauka przez zabawę rozbudza ciekawość świata!
Na zajęciach wyciszających z elementami jogi kształtujemy prawidłową pozycję ciała, wspieramy rozwój elastyczności i wytrzymałości Rozwijamy koordynację ruchową, zwiększamy świadomość swojego ciała. Odżywiamy powięzi i regulujemy wymianę gazową. Do dyspozycji dla dzieci mamy: maty, koce i pianki. Ale nie są to zwykłe ćwiczenia gimnastyczne. Zajęcia mają na celu dać dzieciom narzędzia, by same uczyły się radzenia sobie ze stresem. Dzięki temu wspieramy rozwój emocjonalny i psychiczny naszych podopiecznych tak, by w przyszłości umiały same radzić sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie.
Na zajęciach integracji sensorycznej pracuje się nad poprawą przetwarzania bodźców sensorycznych przez układ nerwowy dziecka. Terapia ta jest skierowana głównie do dzieci, które mają trudności z połączeniem wrażeń zmysłowych, co może wpływać na ich rozwój, zachowanie czy funkcjonowanie w codziennym życiu. To taka „naukowa zabawa”, która stymuluje różne zmysły: dotyk, propriocepcję, układ przedsionkowy , wzrok i słuch. Wspiera rozwój motoryki dużej i małej, wzmacnia mięśnie posturalne, poprawia reakcje równoważne i adaptacyjne, stymuluje rozwój koordynacji wzrokowo- ruchowej oraz wydłuża czas koncentracji na zadaniach. Normalizuje zapotrzebowanie na różne bodźce , zwiększa pewność siebie i samodzielność dziecka, ale dostarcza też niesamowitej zabawy i wrażeń w pięknie zaaranżowanej przestrzeni.