Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych

TURNUS WWRD NA PLACU TRZECH KRZYŻY

13 – ty  Turnus Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka Niesłyszącego zorganizowany przez Instytut Głuchoniemych odbywał się w nieco innej formule niż poprzednie 12 turnusów. Przyczyną był Covid-19 i pandemia, z której dopiero wychodziliśmy. Organizując turnus, nie wiedzieliśmy, co będzie w kolejnych dniach, tygodniach i miesiącach. Turnusy zawsze były bezpłatne dla rodziców i opiekunów. Wszystkie były finansowane przez Instytut. W 100% koszty turnusu ponosił zawsze Instytut Głuchoniemych i na ten cel całkowicie zdobywaliśmy pieniądze. Zawsze były one niemałe. W związku z niepewną sytuacją epidemiczną i zagrożeniem utraty przedpłat, ewentualnych kar w przypadku nagłej rezygnacji z turnusu i wynajęcia ośrodka, hotelu zdecydowałem o zmianie formuły turnusu. Namówiły mnie do tego Panie i Panowie, którzy pracowali podczas turnusu. W tym roku odbywał się on stacjonarnie w naszej placówce, w dwóch sześciodniowych turach. Uczestniczyło w nich w sumie 54 dzieci z rodzicami i opiekunami. Organizacja turnusy była identyczna jak podczas poprzednich wyjazdowych turnusów. Mieliśmy do dyspozycji wszystkie pomieszczenia przedszkolne, gabinety logopedyczne, aulę, inne sale oraz cały teren ogrodu i boiska Instytutu Głuchoniemych. Hasłem przewodnim turnusu były „Zwierzęta Afryki”. Dzieci poznawały: lwa, słonia, małpę, żyrafę i krokodyla. Miały okazję bawić się za pomocą instrumentów takich jak bębny, kabasy i dzwoneczki. Zajęcia miały na celu przybliżenie dzieciom zwierząt egzotycznych oraz świata muzyki i dźwięków. Najważniejsze jednak było to, że dzieci mogły bawić się ze sobą. Radosne głosy, okrzyki, śmiech mieszał się z językiem migowym. Rodzice nawzajem mogli się poznać i nawiązać kontakty. To było bardzo ważne, ponieważ pandemia w dużym stopniu zamknęła nas wszystkich w domach.   

Oferta stacjonarnego turnusu zawierała codzienne zajęcia logopedyczne, codzienne zajęcia grupowe logorytmiczno – edukacyjne, zajęcia sensoryczno-plastyczne, konsultacje terapeuty Integracji Sensorycznej i rehabilitanta oraz warsztaty dla rodziców. Popołudniami były niespodzianki dla dzieci. Przyjeżdżały do nas alpaki, psy i koniki. Dzieci mogły poznać je bliżej. Mogły pogłaskać, nakarmić, przytulić, pospacerować z nimi oraz poznać ich zwyczaje i zachowanie. Dzieci mogły również korzystać z bardzo dobrze wyposażonego placu zabaw, na którym specjalnie na turnus zostały zamontowane hamaki, parasole i trampolina. Była ładna pogoda. Rodzice z dziećmi pracowali cały dzień.  Zapewniliśmy obiad i podwieczorek dla naszych podopiecznych.

Popołudniami terapeuci byli do dyspozycji rodziców – odbywały się konsultacje,  warsztaty i swobodne rozmowy przy kawie … i niekiedy lodach. Siadali na placu zabaw wśród drzew. W odległości słychać było tylko szum samochodów i odgłosy Warszawy.

Accessibility